zondag 29 november 2015

Gespleten loyaliteit

Mijn twee grote liefdes, psychologie en fotografie
(concept versie)


Zo verschillend hebben allebei toch mijn hart.
Bij psychologie is mijn linkerhersenhelft meer aan het werk met feite, theorie, logica en patronen herkennen. Bij fotografie neemt mijn rechterhersenhelft me mee in beelden, ervaringen, verbeeldingen en eindeloos associëren. Eerst wilde ik die twee nooit combineren. Ik wilde fotografie voor mezelf houden omdat ik me daar als het ware instortte om te ontvluchten van de complexiteit en emotionele zwaarte van maatschappelijk werk.

Het college van Robin heeft me geïnspireerd om meer vanuit, 'Wie ben ik en hoe definieert dat wat ik doe?', te denken.

Het een kan niet zonder de ander, de linker en rechter werken ook samen dus waarom kan ik ze niet combineren, ik laat idee maar even sudderen in de incubatie fase


Geen opmerkingen:

Een reactie posten